Pages

2011. február 4., péntek

Ha péntek, akkor...


...sütés. Az utóbbi hetekben megfigyeltem, hogy lassan szokásommá válik a pénteki sütkérezés. Persze ez azért is alakul így, mert leginkább pénteken vagyok itthon. Így ilyenkor kerül sor a lángos,a fánk vagy a sütifélék elkészítésére.
Ez egyébként egy teljesen lényegtelen dolog. Viszont a mamára emlékeztet, aki minden házimunkát szabályosan visszatérő rendben végzett gyerekkoromban. Hétfőnként volt a nagymosás - amihez már nem emlékszem pontosan milyen étel is társult. De a hétnek mindig azonos napján volt a mamánál tésztafőzés vagy húsos kaja... A mama tésztafőzése meg egy gasztroblogról jutott eszembe. Azt mennyire szerettem! Időnként annyi tésztát gyúrt, hogy a szobákban is az abroszokkal leterített ágyakon mindenfelé száradtak a kaszabolásra váró tészták. Én pedig évek óta nem gyúrtam tésztát, csak a bolti kitudjamilyet használom. Viszont ma találtam egy zöldtészta receptet, amit ki fogok próbálni. Már csak azért is, mert a spenótos zöldtészta Fehérváron csak az Intersparban kapható - csomagja több mint 700-ért .

Nincsenek megjegyzések: