Pages

2014. január 11., szombat

A vakok látása - a látók vaksága

Csodás cipősdoboz időszakot tudhatunk magunk mögött. Csodás munkatársakkal és egy Csodatevő Istennel, aki az elmúlt hetekben sokféle jelét adta, hogy nem feledkezett el rólunk egy pillanatra sem.

Az átélt csodák legszebbikét a Vakok Iskolájában láttam. A (L)átható szeretet projektünk záró fejezeteként december 19-én száz vak kisgyereknek adtuk át a személyre szóló ajándékokat. A Nádor terem lenyűgöző volt, de szépségébe fájdalom is vegyült : ilyen látvány veszi körül őket, és a gyerekek nem látnak belőle semmit. Elkezdődött az ünnepség. Édesanyja a színpadra vezette Agárdi Szilvit, aki maga is vak. "Halleluja, helleluja..." - énekelte a vak lány a száz másik vaknak, s én az első könnycseppeket morzsolgattam. Mit érezhet Isten ezekben a pillanatokban? Mi történik körülöttünk? Mi van itt, Istenem?!
A gyerekek a névre szóló ajándékokat egyenként vették át. Tanáraik segítségével lassan, lassan kibotorkáltak a színpad elé. A neveket hallva az igazgatónő már súgta is nekem, milyen is lesz a kis megajándékozott. Ki az, akit majd lelkesen tapsolnak a többiek, ki az, aki azonnal kibontja ott elől a dobozt, ki az, aki az ikertestvérével együtt csoszog épp előre - két vak fiú, egyikük pár hete talált rá a halott apjára a szomszéd szobában. Tényleg elmondhatatlan, mennyi, mennyi szenvedés és emberi tragédia sűrűsödött össze abban a teremben - pedig az átlagéletkor nem volt valami magas.
Aztán egy srác, kinek nevét nagy ováció fogadta,  a cipősdoboz átvétele után csak nem ment a helyére. Megállt a többiekkel szemben, a magasba emelte ajándékát, és ezt kiabálta: "Nézzétek, mit kaptam!" Megint sírtam, sírtunk. Mert ugye a teremben ülő másik száz gyerek is...
Sokan siketvakok voltak. Se látás, se hallás. "Őket hogy tanítják?" - kérdeztem az igazgatót. "Valami itt-ott visszamarad. Öt százalék ebből, tíz százalék abból. Ez a szakmánk. Megtalálni, ami visszamaradt, s abból kiindulva építkezni."
Körbenéztem a teremben. Száz boldog gyerek. Némelyik nevelőjével összebújva. Ők a siketvakok. Segítőik egyenként a tenyerükbe jelelték: "Amit a kezedben tartasz, az egy ajándék neked."
"Ajándék: neked."
Ajándékot aznap nemcsak a gyerekek kaptak.

Karácsony volt. A gyülekezetben a Jézus születéséről szóló próféciákat olvastuk. Belegondoltam, mit érthetett a szavakból Mária vagy József annak idején...Pedig a világtörténelem egyik legfontosabb üzenete volt. És mit érthet a mi "bizonyságtételünkből" környezetünk?  Amikor őszinte lelkesedéssel győzködjük őket, hogy mindennél inkább Jézusra van szükségük.
"Nézzétek, mit kaptam!" - kiáltjuk nekik - miközben Isten dolgaira talán még teljesen vakok. Mi meg nagy buzgón magyarázzuk... Olyanok vagyunk, mint a vak kisfiú a színpad előtt.
Jobb lenne inkább a tenyerükbe jelelni. Leülni a másik mellé, megkeresni "ami visszamaradt", és kitartóan az értésére hozni, hogy az ajándék csak egy karnyújtásnyira van.

Nincsenek megjegyzések: