Pages

2011. január 24., hétfő

21 nap

A közelmúltban arról olvastam, hogy egy új szokás kialakításához (vagy egy régi szokás elhagyásához) állítólag 21 napra van szükség. Ennyi idő alatt épülnek ki az idegsejtek között új (illetve épülnek le régi) kapcsolódások. Az újévvel együtt járnak a fogadkozások, új szokások... melyeket aztán rendre megtör az ember, ahogy telnek a napok, hetek. Viszont amióta a 21 napról olvastam, megpróbálkoztam azzal, hogy célként a 21 napot tűzzem ki. Elhatároztam egy-két dolgot pl., hogy minden este a mese után és az imádság előtt a fiúknak felolvasok egy zsoltárt.Még el se telt a 21 nap, már mindenkinek természetes volt, hogy "azestizsoltááár!" Most újabb "új szokások" meghonosításán ügyködöm. Megpróbálkozom azzal, hogy előző este megfőzzem a következő napi ebédet. Ez több szempontból is áldásos. Lalának nincs gondja az ebéddel + a gyerekeknek, mert változatosabb a kaja + ha viszek magamnak kaját, nem kell kijárni ebédért és főleg pluszba költeni rá. Bevallom, nem minden nap sikerült a múlt héten. Most viszont heti menüt is készítettem, sőt be is vásároltam a hozzávalókat, így "csak" a főzés vár rám esténként. Ha jól számolom, már "csak" 17 nap, és simán menni fog az esti főzőcske :)
Aztán jöhetnek az újabb szokások.

3 megjegyzés:

Mirjam írta...

Köszi, ez jó! Majd én is kipróbálom! :)

Zsuzska írta...

Köszi, ez a bejegyzés nekem is éppen jókor jött! :)

Révész írta...

Sok sikert. Nálunk működik :)