Pages

2010. szeptember 19., vasárnap

E-book


A héten az MR1-en az E-book-okról hallgattam egy beszélgetést. Néhány éven belül várhatóan egyre nagyobb részesedésük lesz a hagyományos könyvpiacon. (USA-ban most 10% körüli) Mert papír, meg nyomdafesték ide vagy oda, a technikának senki nem vethet gátat. És bizonyára sok esetben kényelmesebb az embernek egy ilyen olvasó micsodát magával cipelnie - amire ki tudja hány könyvet feltölthet majd - mint akárhány kötetet. Kb. 160 dollár körüli összegbe kerül egy érintőképernyős verzió.
Szóval bár jómagam azt hiszem életem végéig ragaszkodni fogok a jó öreg Guttenberg találmányához, valami miatt az is a héten esett meg velem, hogy elektronikus formátumban olvastam el egy könyvet. Egy idegen nappaliban várakoztam fél órát a család könyveit csodálva, mikoris megakadt a szemem Szerb Antal: Utas és holdvilág-án, amit már réges-régóta el akartam olvasni. Leemeltem hát, s elolvastam ez első ötven oldalt. De mégse hozhattam magammal. A könyvtár és könyvesbolt már bezárt mire hazaértem, de nekem azonnal ki kellett olvasnom azt a könyvet. Valamely ifis levlistán ajánlották a srácok a múltkor az elektronikus könyvtárat, ahol rá is leltem. Egy perc alatt a regény a laptopra letöltve, s már olvashatja is az ember. Kétségtelenül gyors és költségkímélő megoldás, csak épp olvasásnak nem nevezném - legalábbis a szó hagyományos értelmében. Egy ideig még maradok inkább a könyveknél.

5 megjegyzés:

Endre Jofoldi írta...

Egy hete van meg a Kindle olvasóm, pont az a jó benne, hogy maga a szöveg egészen könyvszerű, nem olyan, mint ha képernyőről olvasnád. Persze a lapozás más, meg illata sincs, illetve nekem tetszik magának a könyvnek a látványa a könyvespolcon is. De valamit valamiért. Egy angol nyelvű könyv így 6-7 dollárral olcsóbb a szállítással együtt, és 5 perc múlva már olvashatod, illetve az első fejezetét bárminek elolvashatod ingyen. 140 dollár egyébként, szállítással együtt meg volt 152-ből. Megéri.

Révész írta...

De jó nekeeed!
Mennyire gyakori a magyar nyelvű könyvek között az e-változat? Vannak olyan kiadók, ahol megjelennek az újdonságok elektronikusan is?

toma írta...

Nekem a szofvare meg olyan, hogy úgy tűnik, mintha lapoznék (látom a lap élét, tök jó - mondjuk effektive nem jön ki a képernyőből, de nemsokára gondolom 3d lesz).

És ne is beszéljük a fáról amit ki kell vágni a papir elkészitéséhez... a kütyükhöz mondjuk energia kell. Melyik a kevésbé szennyezőbb? Melyik vieli meg jobban a bolygót?

A magyar e-könyvekkel meg úgy leszünk, ahogy minden mással - ráérünk arra még, mondják a kiadók...

ebook
http://bookmania.eu/?p=osszes&tipus=17&PHPSESSID=9e47bda13377483bf175d2e1c8b98935

Endre Jofoldi írta...

Magyar könyv egyelőre tényleg nem igazán elérhető. A mek.oszk.hu-n vannak elektornikus formában. PDF feltölhető a kinlere, de max a5-ös érdemes mert túl kicsik lesznek a betűk.

Unknown írta...

Köszi a post-ot...egyenlőre ellenállok a kísértésnek. Talán az ára 3,-4 év múlva elérhető lesz.