Pages

2012. április 22., vasárnap

10.nap : Santo Domingo de la Calzada - Belorado

Santo Domingo de la Calzada egyébként a Camino szempontjából egy érdekes hely. A nevét Santo Domingoról, az útépítőről kapta, aki a XI. Században rengeteget dolgozott azon, hogy utakat, hidakat építsen a Camino útvonalán. Ezen a helyen élt. A városhoz kötődik még egy legenda, mely szerint egy család együtt ment Santiagóba a Caminón, s itt a fogadós lányának megtetszett a fiúk. A fiú azonban jámbor lévén visszautasította a leány közeledését. Ezen a lány felháborodott,s azzal vádolta meg a fiút, hogy ő erőszakoskodott vele. A bírók elítélték, s akasztófára küldték. A szülők a fiú nélkül folytatták útjukat Santiagóba. Visszafelé a fiút még mindig az akasztófán találták,de megmagyarázhatatlan módon élve. Elrohantak a bíróhoz a hírrel, aki épp vacsorázott. Amikor elmondták, hogy a fiúkat életben találták, a bíró azt válaszolta "annyira van életben, mint a kakas a tányéron" - mire felrepült a tányérról a kakas. Azóta a templomban egy ketrecben fehér kakasokat tartanak, amiket 21 naponta cserélnek. A selejtet az alberg udvarán tartják, így kakasszóra ébredtünk. :) Egy kellemes emelkedő után érkeztünk Granonba. Itt volt az aznapi első pihenő. Már kijöttünk a faluból, amikor az ismerősök visszaküldtek a pékségbe, ahol meleg sütiket vettünk. Jézus pékség volt a neve :) A terep nagyon klassz volt. Gabonaföldek között hullámzott az út fel-le. Nem esett, a nap is sütött. Egyedüli nehézség a folyamatos szembeszél volt csak. Szétváltunk Lalával, mindenki ment a maga tempójában. (Nem kell mondanom, komment elöl :) ) Santo Domingo szülőfalujában gondoltam egyet, s letelepedtem a főtéren egy padon. A cselekvés kényszere és a lélek szabadsága közül végre ez utóbbi győzött. Hisz az elmúlt napokban mindig rohanni kellett az eső, a szél, a vihar elől. Most is fenyegetett egy jókora esőfelhő, de úgy voltam vele, hogy ez a félóra megér annyit, hogy az utam egy részét majd esőben tegyem meg. Az eső egyébként csak Belorado előtt ért utol. Elkezdtem rohanni, majd rájöttem, mineeeek? Inkább magamra szedtem az eső cuccot, s kényelmesen elballagtam az alberg be, amit Lala SMS-Ben leírt. A szokásos teendők után kimásztunk a helyi boltba kajáért másnapra és vártuk a vacsorát. Egy osztrák házaspárral vacsiztunk, akik filmet készítenek az útjukról. Az osztrák Szent Jakab Társaság számára. Lala este sokat beszélgetett azzal a két sráccal, akiket még a francia kis vonaton ismertünk meg Bayonneban. Az egyik srác francia, Toulouse-i a másik (totál dr. House kinézettel) kanadai - ő egyébként Jerry névre hallgat. Sajnos Jerry is lesérült, s ma nem tudta folytatni. Az éjszaka elég difficult volt, mert egy spanyol csapattal kerültünk egy hálóba. Elég fúrni fiatalok két öreg bácsival, s egyáltalán nincsenek tekintettel senkire. Kiabálnak, nevetgélnek még éjszaka is. Csapkodják az ajtót, s folyamatosan telefonáljanak persze maximális hangerőn. Ez furi a Caminón, mert itt mindenki tekintettel van a másikra, s evidens, hogy az albergben mindenki pihenni, elcsendesedni akar. Ma aztán megtudtuk, hogy valami hosszú hétvége van itt a spanyoloknál, s hogy az utóbbi időben egyre több szegényebb spanyol csinálja azt, hogy egy hétvégére elmegy a caminora, mert ott olcsó a szállás.... Hát, jó lenne, ha csak hétvégére maradnának. Olyan rám szúrt csaptak az éjjel is, hogy az egyik német bácsika álmában azt kiabálta kétségbeesetten: "Hilfe, hil-feee!" Ezen meg még jobban röhögtek persze. Hát így telt az éjszakánk.