Pages

2008. október 3., péntek

Boldogságkutatás 2.



A mai ifin a boldogságról beszélgettünk. Ennek apropóján most én végeztem "boldogságkutatást". Mindenki felírt egy cédulára öt dolgot, amely őt személyesen boldoggá teszi - a másik oldalra pedig öt olyat, ami elszomorítja. Eredetileg csak felvezetésnek szántam, s ott se tudtuk végignézni a cédulákat. Aztán az előbb - már itthon - eszembe jutott, hogy milyen jó már, hogy a legtöbb cédulán a "boldogságforrások" között ott volt a kisifi. Gyorsan elő is kaptam a papírokat, s megnézegettem a válaszokat ( nem ismerem az írásokat, így tényleg anonimitásban maradt majd mindenki :) ).

Néhány dolog, ami boldoggá teszi tizenéveseinket:
ha azt csinálhatok, amit akarok (nem kell tanulni) - ha a barátaimmal lehetek - ha ehetek egy jót- Isten - barátok- család- ifi- viccek- jó kedv- zongora - ha rosszat mondanak rólam, s nyugodt tudok maradni - jó jegy, vagy ha értem az anyagot - új családtag (Jézusban is) - megdicsérnek - ha fel tudok vidítani valakit - zene (dícséret) - utazás - betölt a Szentlélek - tudok segíteni valakinek - valaki megtér - Isten válaszol az imámra - ha valaki azt mondja: "szeretlek" - sikeres bizonyságtétel - kakós guba - egészség- szeretet - ha a kedvenc számaimat hallgatom - ha tanácsot kérnek tőlem - zene - fehércsoki+ásványvíz - közös utazások - nem várt meglepetések - ha foglalkoznak velem - nyaralás - új barátok - grillásos fagyi - gitározás - jó beszélgetések - állataink - amikor érzem Isten közelségét - a természet - kosár - baptifon - ha apáék otthon vannak - görkorcsolya - ha hallgathatom a tanítást - szabadság - gyerekek - kisifi - testvérek (vér és Krisztusbeli) - kipihentség - színház - ha jobban megismerek valakit - számítógép - jó idő - ha az apukám itthon van - biztató ige

S ami elszomorítja:
haragtartás - rossz gondolatok - a suliban csúfolnak - rossz jegyek - ha rossz útra viszem a másikat - ha egyest kapok - nem találkozom a barátaimmal - ha valaki elutasít - magányosság - mások rossz hangulata - leszólnak - frusztráltság - elutasítottság - szeretetlenség - látni a világ rossz dolgait - sátán - hogy nem fogadnak el olyannak, amilyen vagyok - bűneim - kiközösítenek - csalódások - betegség - kicsúfolnak - unalom - szürkeség - félresikerült dolgok - veszekedés - leterheltség - ha csalódok önmagamban - háború - ha távol vagyok Istentől - a tanulás háttérbe szorítja a számomra fontos dolgokat - ha esik az eső - fáradt vagyok - kiabálás - osztálytársak viselkedése - lopás - trágár beszéd - halál - tapintatlanul beszélnek - türelmetlenségem - egymásra oda nem figyelés - megbántok valakit - senki nem foglalkozik velem - sikertelenség - bűn - elhagy valaki - szomorú valaki és nem tudok neki segíteni - tiltások - ki kell hagynom az ifit - ha a szüleim szomorúak

Boldog vagyok, ha velük lehetek.

1 megjegyzés:

achilla írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.