Pages

2009. január 17., szombat

Az ál-, a valós, meg a többi nehézségek.

Sok dolog történik az emberrel, s néha olyan dolgok is, amelyeknek nem tulajdonítunk nagy jelentőséget, mégis önmagukban értékesek. Dehát, annyi minden "nagy dolog" mellett eltörpülnek az élet egyszerű dolgai. De ha igazán végiggondoljuk, a kicsi és egyszerű- de nagyszerű dolgok fognak megmaradni bennünk... ... és mikor évek múlva előkotorászunk valamit emlékünk tarsolyából, akkor ezekbe, a kicsinek tűnő dolgokba akad majd képzeletünk ujja.

Ez akkor jutott ezsembe, mikor megkérdezetem a "nagyszerű dolgok" "nagy szakértőjét", Illés fiamat.(4ésfél) Megkérdezetm, hogy mire emlékszik az előző házunkból. Olyan elhanyagolható részleteket, de neki fontos dolgokat említett, mint: a fűben talált csigaház, vagy hogy emlékszem-e a zöld összetört üvegcserepekre, amikor mentünk a parkba... és folytathatnám. Én elmentem ezek mellett, vagy inkább észre sem vettem őket.
Az elmúlt napokban sokat voltam a fiúkkal. Átértékeltünk néhány felületes dolgot, mint pl. tv, szám.gép, stb. Nehéz volt Bálintnak elképzelni, hogy töredéknyi időt töltsön ezekkel a "roppant fontos" dolgokkal, melyek annyira fontossá váltak már számára, hogy hihetetlennek tűnt, hogy értékes lehet az "egyszerűbb" világ is. Aztán eltelt 2-3 nap, s láss csodát, kint van, jeget-tör, havat lapátol. Rátalált a való világra. Este fáradtan zuhan be az ágyba, s mégis örömmel ébred. Most jövök rá, hogy milyen nehéz a valós világot megtanítani olyanoknak, akik az ált látják igazinak.

Más.

Gáz, Gáza, gáz van. Gáz nincs, a félelem csak úgy dohog a szívekben.

Elbocsátások, kavarások a munkahelyért a munkatársak ellen. Félelem, bizonytalanság, kérdések és hosszú csendek.
Könnyek és harag, és nincs menedék. ... férfiak sírnak, befelé.

Valaki megáll melletted, s csak ennyit mond: " ...bízzatok, én legyőztem ez a világot (Jn.16:35.) "Én, veletek leszek a világ végezetéig."
Neki hiszek.
Neki, hiszek!
Akkor is szeretni akarom Őt, ha már ennyi se marad....és ezt most akarom eldönteni. Készüljünk, mert a Bíró az ajtó előtt van, és zörget.
Érdekes idők. Mindig tudtuk, hogy lesz nehezebb is. Most, amikor nehezebb, csak megijedni tudunk, vagy van bennünk több is?

Szeretem Istent. Békém van.

Nincsenek megjegyzések: