Pages

2009. január 5., hétfő

Önzőzés

Az elmúlt napokban sokat foglalkoztam az önzés témakörével. Mert egyet értek Kempis Tamással, hogy "Az önzés többet árt neked, mint bármi a világon." Tudom, ha ezt látná valamely modern lélekbúvár akkor azonnal cáfolna, hogy kérem hát önmegvalósítás, meg önvédelem meg ön-ön-ön. ( Erről most nem tudom miért valahogy eszembejutott, hogy "önnön buta vékeikért odavesztek a társak..." najó) Szóval, hogy minden jó forrása saját egónk lenne erre találtam egy nagyon egyértelmű igét a Jer.10:23-ban: "Tudom, Uram, hogy az ember nem ura élete útjának, és a rajta járó nem maga irányítja lépteit." Isten függőségre, a tőle való függésre teremtette az embert. Így bár kétségtelen, hoyg szabad akaratot adott, de az is, hogy ezt aligha használhatnók bölcsen a vele való konzultáció nélkül.
S bár egónk számára nem túl népszerű út, de Jézus olyanokat mondott az ő követéséről, hogy "Ha valaki énutánam akar jönni, tagadja meg magát, vegye fel naponként a keresztjét és kövessen engem. Mert aki meg akarja menteni az életét, elveszti, aki pedig elveszti az életét énértem, megmenti azt." Luk. 9:23-
Na ez a naponként nem is olyna egyszerű. Kisifisektől kaptam egy videot - angolul - érdemes megtekinteni, aki érti: itt.

Nincsenek megjegyzések: