Pages

2009. március 27., péntek

Babits és a Várnegyed

Újabb útvonalon közelítettem meg ma munkahelyem. Pár napja az Attila úton épp Babits valamikori lakóháza előtt parkoltam. Ma reggel pedig felfedeztem egy újabb Attila úti ház kapuján egy másik emléktáblát. S a Logodi 31. alatt is van egy Babits-táblás ház. Úgy tűnik, szerette azt a környéket, csak a lakásokkal nem lehetett hosszabb távon elégedett. Ezeken agyalva felötlött bennem, miért is volt nekem olyan ismerős a Logodi utca, amikor egy éve ide kezdtem járni dolgozni. Hát persze. Irodalomtörténetből. Talán még tanítottam is, hogy utolsó éveiben, mikor a gégerák miatt már elgyengült... a Logodi utcában lakott. S nyaranta persze Esztergomban. Itt járt-kelt, ezeken az utcákon.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Egyszer én is elsétáltam arra, mikor elkezdtem a magyar szakot. Jó hely lehetett ez a Logodi utca. Három nyugatos is lakott ott. Én Kosztolányi miatt mentem oda, mert foglalkoztatott a Hajnali részegség egyik sora "milyen elhagyott ilyenkor a Logodi utca, ahol lakom". Találtam Márai-emléktáblát (tehát ő is itt lakott). Kosztolányinak azonban se híre se hamva. Egy ott lakó idős néni világosított fel, Kosztolányi házát lebontották, és azóta senki nem emlékezik meg róla. Szomorú, az egyik legnagyobbról.

Révész Szilvi írta...

Egyébként az is érdekes, hogy a Babits-táblák, emlékpark... is mind-mind egy hét alatt került átadásra novemberben , most a 125.évfordulón. Korábban neki se voltak táblái.