Pages

2009. március 30., hétfő

Szakadt szalag


Megint elrohant egy hétvége.
Pénteken a kisifibe vendégelőadó érkezett. Mókás, de valamiért ezeddig nem jutott eszembe Lalát meghívni. Most ő tanított, s a maga-tartás témakört választotta. A cím ellenére úgy tűnt, nem volt olyan zord a téma- sajnos nem maradhattam végig, mert magányos kisfiaim valamiért hiányoltak, s levonultak értem.
Szombat. Sára Sopronba utazott egy kétnapos kosár-kupára. Jómagam délután Kaposvárra egy kétnapos női konfira, csak előtte még be kellett pótolnom az egyhetes házimunka-lemaradást, így nem ecsetelem, milyen kipihenten érkeztem. De áldásos volt. Az előadások mindenképp, a szemináriumokról vegyes érzéseim maradtak.( általam vezetett :( ) Este a vendégségben jókat beszélgettünk szobatársammal, közben érkezett a telefon, Sára épp a soproni kórházban van, mert részleges bokaszalag-szakadása lett a második meccsen. A rosszban a jó, hogy épp azon a meccsen ott volt egy soproni barátunk, Tamás , aki rögtön el is vitte a kórházba és lerendezte a legfonotsabb dolgokat Sára körül. Elég nehéz, amikor tudod, hogy a gyerekednek épp rád lenne szüksége, te meg valahol tétlenül imádkozol érte :( - dehát épp a viharokról, az azokban való megállásról szólt az előző tanítás. Persze éjjel nem nagyon tudtam aludni. Meg azon is agyaltam, hogy részünkről nem felelőtlenség-e hagyni Sárát sportolni, hisz olyna fanatikusan küzd, hogy előbb-utóbb mindig történik vele valami, s leamortizálja a testét. Viszont annyira szereti a sportot, erre van tálentuma... Mekkora felelősségem van, mint szülőnek? Eszembe jutott egy cikk, amit épp a héten olvastam a neten O.G. halálával kapcsolatban : " el kellett dönteni, hogy a teste vagy a lelke". Megértem őket. Mert látom Sárán is, hogy átlagon felüli teljesítményre csak átlagon felüli erőbedobással képes egy ember, de annak ára van. Gyöngyivel is beszélgettünk már erről egyszer, de ő se tudott semmi bölcsebbet. A lényeg, hogy itthon van, s reméljük pár hét alatt felépül. S reméljük, megérti azt is, hogy addig pihennie kell!
Vasárnap. Délelőtt Kaposvár. Délközben haza. Szakadt az eső. Itthon azonnal indulás Győrbe. Este Győrben voltunk, aminek nagyon örültünk. Jó volt újra látni őket. Jó látni, hogy jól vannak, növekednek.
Pihenni sajnos most se sikerült.

4 megjegyzés:

toma írta...

Szilvi anya,
Erről az jut ezsembe, hogy amikor én rendszeresen, versenszerűen sportoltam, akkor nem volt kérdés az éves sportorvosi terheléles vizsgálat. Menni kellett, és kész. És ha valami nem volt rendben, akkor szóltak. És akkor nem volt ez az egész megkerülhető, mint mondjuk O.G. esetében. Nekem volt egy ismerősőm, akinek az orvos szivrendellenességet állapitott meg. Erre ő maratont kezdett futni, pedig ugye ez nem volt javallott. Ez lett a veszte is.

Szerintem aki versenyszerűen sportol, annak ezek a vizsgálatok kötelezőek kell hogy legyenek. Ez régen normális volt, ma már néha úgy tűnik, hogy a sportolók néha ezt elfelejtik. A túl intenziv sport szerintem nem mindenkinek való, és ezt szűri ki a vizsgálat. Én ezt tapasztalatból tudom, bár sokat és intenziven sportoltam, én erre, fizikailag és fiziólogiailag nem vagyok alkalmas. Tehát ha tovább folytattam volna, valószinűleg lemeritettem volna a szervezetemet.

Néha én is elgondolkozom, ahogy Gergő teniszezik, ahogy robog ezerrel. Ha versenyszerúen csinálná ezt, akkor biztos elvinném sportorvoshoz. (mikor ezt emlitettem az orvosunknak, akkor azt mondta, miért, van valami panasza? - És szerintem ez a baj, mert amikor valakinek van valami panasza, az már az utolsó előtti órában van...)

Jobbulást Sárának, pusziljuk Br-ből...

Toma

achilla írta...

gyogyulást kívánok Sárinak
és türelmet a felépüléshez
üdv achilla

Révész Szilvi írta...

Most jövünk a fehérvári traumatológiáról. Itt egy másik típusú sínt kapott, mert - hála Istennek!- épp egy sportorvoshoz sikerült bemenni, s ő mondta, hogy az előzővel totál le fog merevedni 6 hét alatt a lába, ez a másk viszont spéci egy sportolónak. - kár, hogy ezt is meg kellett venni :(
Egyébként Sára is jár sportorvoshoz. Mivel igazolt játékos, ,minden évad elején el kell menjen. A gond csak "menetközben" van, mert képes meghúzódott, megdagadt lábbal, térddel is játsznai... úgyhogy mindig vizslatni kell, mi is van vele, mert ha kérdezed, űgyis tagad.
Fanatikus.

toma írta...

Az jó...kell is a vizsgálat. Az nem fáj, de megelőz.
Épp 5 perce olvastam...

Az élsportolók körében ugyanakkor az intenzív terhelés hatására sajnos bekövetkezhet, hogy a hajszálerek kialakulása nem tudja követni a szív tömegének növekedési ütemét, így a korábbi érhálózat képtelen megfelelő mennyiségű oxigént biztosítani a megnövekedett szívizomzat számára.

ez még a korábbi O.G. témához tartozik...

Toma