Pages

2011. október 27., csütörtök

A hatalomról

Ahogy az egérutas bejegyzésben említettem, Isten mostanában a saját felelősségről, döntéseink fontosságáról tanít. Hogy bármennyire is nehéz elfogadni, de arról, ahogy és akik vagyunk csak is mi tehetünk, a mi döntéseink, reakciónk következménye az adott (lelki)állapot....

Isten a hatalomról is tanít. Az Efézusi levelet olvasom és imádkozom. Tegnap reggel a buszon az Istentől kapott hatalomról olvastam épp. Mit is örököltünk Krisztusban, mire is használhatnánk... Pár órával később azzal kellett szembesülnöm, hogy a munkám során se mindig tudok élni a hatalmammal. "Nem tudsz élni a hatalmaddal". Véletlen egybeesés lenne, hogy reggel is ezzel szembesültem?

Mit ér a hatalom, ha nem használják? Hogyan tud aktiválódni a mögötte lévő erő, ha nem él hatalmával a felhatalmazott?
A fizikai életben ahelyett, hogy hatalommal léptem volna fel, nem akartam megbántani embereket, hagytam magam megdumálni, s inkább dolgoztam kétszer annyit s született egy dicstelen eredmény.
A lelki életben?
Ott is sokszor inkább sodródik az ember, s a körülmények viszik erre vagy arra. Pedig hatalom adatott! Arra, hogy győztes légy! Istennel sose, sose leszel vesztes! Soha! Akkor se, ha eldobnak, ha elhagynak, ha látszólag te maradtál alul. Csak akkor, ha elhiszed hoyg vesztes vagy, s veszteskétn kezdesz élni. De miért élnél vesztesként, ha elvileg már győztes vaaaagy?
És nem csak elvileg, ez a véres valóság. Krisztus a vérével vette meg a jogot neked és nekem...

A hatalomról kezdett az Isten tanítani. Nem tudom, hogy hány fejezet van még hátra. De ahogy látom, hatalmas, amit Ő szerzett nekünk.

Nincsenek megjegyzések: