Pages

2008. szeptember 1., hétfő

Balatonmegkerülöbringatúra

Az utolsó hetem az agusztusból elég érdekesre sikeredett. Hét elején előkészültünk a sulikezdésre, aztán csütörtök reggel elindultam a 40+ -os férfiak a Balaton megkerülő bringatúrájára. Mósberger István ötlete volt, amihez a fiatalok is csatlakozni szerettek volna, de mi egy fiatalabb korosztályos túrát ajánlottunk nekik. Nem akartunk egész nap loholni utánuk, így a korosztályunknak meghírdettük a 40 fölöttiek túráját. Fehérvárról indultunk Akarattyára, vonattal. Itt kezdődött a tényleges túra. Az északi part felé indultunk, és az első nap megtettünk 76 kilométert. Meg-megálltunk hol egy hideg üdítőre, hol egy szabadstrandon ejtőztünk, majd egyikünket egy komoly defekt állította meg estére, Badacsony előtt: Ábrahámhegynél. Itt egy nagyon rendes panziós fogadott be bennünket, és egy vígkedélyű vacsora után nyugóvóra tértünk . Reggel 8 előtt már úton voltunk. Az út végig kiépített bicikli út, vagy valamely már meglévő üdülőövezeten visz át. Egész iparág épült erre a különleges útvonalra: büfék, pihenők, bringa-szervizek, éttermek, szállások. Különösebb szervezés nélkül is megoldható bármi az úton. Mivel ez volt az első komolyabb túránk együtt, nem tudtuk, hogy milyen gyorsak leszünk. A második nap végére B.szemesen voltunk. Itt végetért a túrám. Mátrai Csaba viszont ezen az estén csatlakozott hozzánk, így kicseréltük a bringát és a kocsit. S este 9-re itthon voltam a családnál. Reggel 8-körül indultunk a Révész találkozóra. Érdekes jelenség volt a reggeli órák izomláza. A combom olyan merev volt, mintha bükkfából lett volna. Sajnos, ez a jelenség elkísért egész nap. Még vasárnap reggel is elég óvatos léptekkel mentem fel a szószékre... De nagyon megérte: először is , egész más oldalunkról ismerhettük meg egymást, meg minden olyan nyugis volt, nem kellett rohanni, ha akartunk, megálltunk, ha akartunk pihentünk. Végül a túrázók 220 kilométert tettek meg, én csak az első 162-n lehettem ott. Köszönöm a spottársaknak!!!